Ai grija ce informații împărtășești cu colegii de munca!

Cand multitudinea de idei si ganduri pe care le imparti cu colegii tai devine coplesitoare…

Te incadrezi in categoria de persoane care discuta aspecte personale la locul de munca? Cumva este greu sa nu o faci, daca este sa tinem cont ca majoritatea timpului o petrecem la serviciu, ajungand sa ne fie greu daca nu chiar imposibil sa ne intalnim cu prietenii apropiati.

La urma urmei, acestia sunt oamenii cu care petrecem 8 ore pe zi (in cazul fericit), 5 zile pe saptamana si este ca si cum am coabita cu ei. Daca nu discutam si nu ne exprimam trairile, limitandu-ne la taskurile zilnice am putea ajunge in situatia in care sa innebunim.

Cu toate acestea, este indicat sa facem o filtrare la rece a informatiilor pe care le oferim, pentru ca printre colegii care ne devin prieteni apropiati se mai gasesc si multi mai putin „bine intentionati” care ar putea sa fructifice informatiile in detrimentul nostru.

Este important sa iti dozezi spusele astfel incat sa nu iti „incarci” prea mult colegii si sa ia o atitudine defensiva. Stim ca este reconfortant sa ai cu cine sa il bombani pe soferul care ti-a taiat calea de dimineata, pe furnizorul intarziat sau sa barfesti managerul incompetent care da ordine, peste ordine, peste ordine…insa ai mare grija in prezenta cui o faci, pentru ca in orice firma exista asa zisele „canale de scurgere a informatiei”. Si de cele mai multe ori este deja prea tarziu cand ai aflat ca ai impartasit povestea ta persoanei nepotrivite…

Iata alte cateva motive pentru care sa te gandesti de doua ori inainte de a vorbi:

Atunci cand imparti informatie personala, devii vulnerabila in fata colegilor. Daca pozitia ta cere sa fii puternica si sa detii controlul, vei dovedi exact opusul.

– Se presupune ca atunci cand esti la munca, trebuie sa si muncesti! Chiar daca nimeni nu se asteapta sa faci asta 100% din timp, prea multe discutii se pot interpreta ca prea putin timp alocat taskurilor zilnice. Desi esti o persoana eficienta care lucreaza organizat si cu spor, nimeni nu va mai tine seama de asta.

– Atunci cand dezvalui colegilor excesiv de multa informatie despre tine si viata ta personala, isi pot contura de multe ori impresii eronate. Si nu vrei asta nu?

– Pentru a-ti pazi spatele, incearca sa pastrezi un anumit nivel de intimitate si daca chiar nu ai cu cine sa discuti probleme arzatoare, adreseaza-te unui specialist terapeut.

Ca in orice alta situatie, ramane la latitudinea ta sa decizi ce si cat vrei sa impartasesti colegilor pentru ca orice prietenie e ca o sabie cu doua taisuri. Insa cu siguranta intelepciunea si atentia sporita te vor salva de consecinte ulterioare mai putin fericite…


 
Ai grija ce informații împărtășești cu colegii de munca!




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*