La 100 de grame de cirese se gasesc 85 g apa, 1,1 g albumina, 12,3 g hidrati de carbon, 0,3 g fibre alimentare, 8 g acizi organici liberi, 233 mg potasiu, 13 mg sodiu, 33 mg calciu, 24 mg magneziu, 28 mg fosfor, 0,15 mg provitamina A, cite 0,01 mg vitaminele B1 si B3, 0,40 mg vitamina PP, 15 mg vitamina C.

In cantitati insemnate se gasesc in cireasa si cupru, mangan, zinc, cobalt, fier, vitamina P. Aproxi-mativ 75 la suta din hidratii de carbon contin fructoza, iar 20 la suta glucoza.

Principala calitate a ciresei ca produs dietetic si terapeutic consta in faptul ca ea se coace mai devreme decit celelalte fructe care au calitati antiinflamatorii, diuretice, fortificante vasculare, antianemice si actiune purificatoare. Sucul de cirese are proprietati astringente si tonifiante, imbunatateste digestia, calmeaza durerile reumatice.

Daca nu exista recomandari speciale, se bea cite 1/3-1 pahar de suc de cirese de trei ori pe zi inainte de masa. Fructele proaspete elimina toxinele din organism si previn cresterea colesterolului. Infuzia din cozi de cirese este deosebit de utila in afectiunile inimii. Ciresele proaspete sint recomandate de asemenea in astm, podagra si bolile de rinichi.


 
Beneficiile ciresei: calmeaza durerile reumatice




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*