Ciuperciile au excelente proprietati conferite de antioxidanti, ceea ce le transforma in alimente-minune in terapiile anti-cancer. Ciupercile iti asigura un aport redus de calorii, facandu-te sa eviti consumul de mancaruri grase.
Beneficiile ciupercilor si modul corect de preparare

Gratie continutul de potasiu, ciupercile ajuta in reglarea tensiunii arteriale. Insa, nu este singurul beneficiu adus starii de sanatate, bogate in zinc, acestea lupta impotriva anxietatii si stresului.

100 de grame de ciuperci contin: 16 mg de vitamina B9; 3,6 mg de vitamina B3; 1,5 mg de vitamina B5; 0,4 mg de vitamina B2; 0,1 mg de vitamkna B1; 0,1 mg de vitamina B6; 0,3 mg de cupru; 0,5 mg de fier; 9,0 mg magneziu; 86,0 mg de fosfor; 318 mg potasiu; 9,3 mg seleniu; 0,5 mg zinc si fibre. Dupa cum observi ciupercile contin suficienti nutrienti pentru o alimentatie echilibrata. Consumand cate 3 ciuperci ii asiguri organismului doza zilnica de vitamina B12. Vitaminele din complexul B lupta impotriva oboselii si asteniei de primavara.

Cum pot fi preparate ciupercile?
Specialiştii recomandă ca ciupercile să fie consumate în stare naturală, crudă, înăbuşite, fierte sau pe grătar. Încearcă pe cât posibil să evitaţi prăjirea ciupercilor. Le poţi folosi în diverse salate, sosuri sau mâncăruri.
Cu ce te ajuta ciupercile?

– Potasiul continut ajuta la scaderea presiunii sangelui, prevenind atacul cerebral.

– Cuprul previne problemele cardiace, in timp ce zincul regleaza metabolismul.

– Calciul intareste oasele, iar fierul previne anemia.

– Seleniul, in combinatie cu acidul linoleic si nu numai, previne cancerul si degradarea celulelor din cauza radicalilor liberi. Este, de asemenea, benefic oaselor, dintilor, unghiilor si parului.

– Antioxidantii cresc imunitatea si previn infectiile, iar combinatia de proteine, fibre si Vitamina B ajuta metabolismul.

Proprietati medicinale

Combinatia dintre nivelul scazut de grasimi, carbohidrati, zero colesterol si un nivel mare al proteinelor, vitaminelor, mineralelor, apei si fibrelor face ca ciupercile sa fie ideale pentru diabetici. In plus, ciupercile contin in mod natural insulina, iar anumiti compusi stimuleaza glandele endocrine si productia de insulina.

Ciupercile sunt benefice si persoanelor cu hipertensiune, dar utile si celor care sufera de migrene si chiar cu probleme mintale. Niacina ajuta la prevenirea Alzheimerului si a altor afectiuni cognitive.

Antibioticele naturale continute pazesc organismul de infectii si ajuta la o vindecare mai rapida a ranilor. Bune in cura de slabire, ciupercile ajuta si masa musculara.


 
Beneficiile ciupercilor si modul corect de preparare




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*