Beneficiile fructelor si legumelor asupra sanatatii

Merele: Reprezinta fructul cel mai bogat in fibra. Ajuta la scaderea tensiunii, ajuta organismul in absorbtia fierului si previne raceala. Merele previn orbirea nocturna si usureaza digestia.
Caisele: Grabesc vindecarea ranilor si sunt folosite in tratarea anemiei. Sunt foarte sanatoase mancate crude.

Anghinarea: Contine vitamina A si C care impiedica infectiile. Sunt deasemenea bogate in calciu si fier.

Asparagus: Este bogat in vitamina A si ajuta in regenerarea sangelui.

Orz: Reprezinta o sursa bogata in fibra si inhiba enzimele care produc colesterol. Este deasemenea, bogat in vitamina B si proteine.

Sfecla: O cana de sfecla are 55 de calorii si contine fier si potasiu. Sfecla este cunoscuta pentru proprietatile sale laxative.
Fasolea boabe: Ajuta la scaderea colesterolului si inlatura constipatia. Bogata in proteine, este benefica sistemului muscular.
Afine: Eficiente in tratarea infectiilor urinare.

Broccoli: Broccoli este bogat in vitamina A si C si ajuta in prevenirea cancerului de san, gastric si de esofag. Usureaza vindecarea ranilor si imbunatateste imunitatea.
Orezul brun: Bogat in vitamina E si in proteine, potasiu si fosfor. O excelenta sursa de fibre, contine putine grasimi si este usor de digerat.

Varza de Bruxelles: Previne anumite tipuri de cancer: de esofag, san si gastric.

Varza: Contine doar 17 calorii pe cana si este bogata in vitamina C. Are efecte benefice asupra inimii si combate cancerul de colon.

Morcovii: Reprezinta o sursa bogata in beta-caroten. Consumul de morcovi reduce riscul cancerului de plamani, esofag, etc.

Porumbul: Este bogat in magneziu si carbohidrati.
Ouale: Desi bogate in colesterol, ouale sunt considerate a fi deosebit de importante pentru sistemul nervos si creier. Sunt o sursa importanta de proteine.
Pestele: Reduce riscul bolilor de inima si cel al cancerului de san. Uleiul de peste este cunoscut pentru indepartarea chegurilor de sange.
Usturoiul: Scade nivelul colesterolului si are efecte benefice in procesul de coagulare al sangelui. Scade tensiunea arteriala.
Grapefruit: Recomandat in bolile de inima si bogat in vitamina C. Reduce riscul cancerului si dubleaza eficienta anumitor medicamente destinate bolilor de inima.

Mandarina si lamaia: Bogate in calciu si vitamina C, lamaia si mandarina sunt o importanta sursa de fibre. Scad riscul cancerului de colon.

Ciuperci: Sarace in calorii, ciupercile reprezinta o sursa importanta de vitamina B.

Ceapa: Cu un continut scazut in grasimi, ceapa este cunoscuta ca un inamic al cancerului. Scade nivelul colesterolului.

Portocalele si sucul de portocale: Bogate in vitamina C, portocalele ajuta organismul sa lupte impotriva racelilor. Sucul de portocale este o sursa importanta de calciu. Scade riscul cancerului de colon.

Telina: Reprezinta o sursa importanta de vitamina A si C, potasiu si fier. Este cunoscuta pentru improspatarea respiratiei.

Piersicile: Contin vitamina A si E si ajuta la vindecarea unor rani si sangerari usoare.

Cartofii: Reprezinta o excelenta sursa de carbohidrati si fibra. Ajuta la eliminarea gazelor si scad presiunea sanguina. Sunt bogate in proteine si vitamina C.
Soia: Scade nivelul colesterolului si incetineste evolutia diabetului la adulti. Reduce riscul cancerului.

Spanac: Contine foarte putine calorii –28 pe cana. Contine vitamina C, A si fier.

Germenii de grau: Ajuta la buna functionare a celulelor.

Faina integrala: Reprezinta o sursa bogata in fier, minerale si carbohidrati

Paste din cereale integrale: Reprezinta o sursa bogata in fier, minerale si carbohidrati.

Iaurtul: Este bogat in calciu.


 
Beneficiile fructelor si legumelor asupra sanatatii




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*