Considerata de unii o arta, de altii o disciplina ce trebuie invata, yoga este de fapt o practica indiana straveche, caracterizata prin meditatie si exercitiu fizic, ce poate imbunatati flexibilitatea organismului, poate reduce semnificativ stresul si poate, in general, ameliora starea de sanatate. In limba vechilor indieni, sanscrita, “Yoga” insemna “uniune”. Putem afirma ca uniunea ce caracterizeaza yoga este cea dintre minte, corp si spirit. Yoga stipuleaza faptul ca spiritul si corpul pot fi puse intr-o uniune si echilibru atat de intens incat ajung sa creeze un singur element.

Pozitiile yoga

in prima faza, cei mai mult cred ca yoga este doar pentru a exersa si dezvolta elasticitatea corpului. In timp ce exercitii de elasticitate sunt implicate, yoga este in realitate o forma de crea echilibru corporal, prin aplicarea anumitor pozitii si posturi. Posturile pot fi adoptate rapid, generand caldura in corp prin miscarea ritmica (vinyasa-style yoga) sau prim miscari lente, pentru a realiza un echilibru perfect al pozitiei corpului.

Pozitiile si posturile yoga sunt generice, insa forma in care sunt ele aplicate difera de la o traditie la alta.

Fiecare persoana care practica yoga are un ritm propriu in care aplica rutina respectiva, si astfel niciodata exercitiile nu devin plictisitoare. Desi de la osedinta la alta exercitiile se repeta, ele nu pot fi identice, deoarece flexibilitatea corpului creste. Specialistii aclama faptul ca exercitiile yoga au un caracter noncompetitiv. Fiecare persoana exerseaza intr-un stil si ritm propriu, fara a-si face probleme ca altcineva se descurca mai bine.

Aplicand aceasta conceptie, in viata de zi cu zi, lucrurile vor lua o intorsatura benefica.

Beneficiile yoga

Practicantii de yoga se declara multumiti de rezultatele acestei rutine; dar care sunt mai exact aceste beneficii.

Beneficii fizice

Flexibilitate: Exercitiile de intindere ajuta la sporirea flexibilitatii incheieturilor.

Tonifierea musculaturii: Multe posturi yoga cer ca toata greutatea corpului sa fie sprijinita in anumite puncte, asadar diverse grupe musculare de dezvolta in urma exercitiilor repetate. Acelasi lucru se intampla si cand faci exercitiile foarte lent, si muschii lucreaza intens.

Prevenirea durerii: Dezvoltarea musculaturii dar si flexibilitatea sporita poate preveni anumite tipuri de dureri de spate. Foarte multe persoane sufera de dureri de spate, din cauza unui job care presupune foarte multe ore de stat pe scaun, in fata calculatorului, sau la volan. Aceasta pozitie „in sezut” cauzeaza o contractie a muschilor spinali ce, in timp, duce la dureri.

Respiratie mai usoara: Multi dintre noi ne confruntam cu probleme de respiratie, pe care le ignoram, de cele mai multe ori. Pranayama sunt exercitii yoga de respiratie care se concentreaza pe modul corect de utilizare la capacitate maxima a plamanilor. Un anumit tip de rspiratie poate ajuta la curatarea cailor respiratorii si chiar la calamrea sistemului centarl nervos.

Ce este Yoga?Beneficii mentale

Reduce stresul: Medicii sunt de acord ca activitatea fizica ajuta la eliminarea stresului. In cazul yoga, atentia sporita care trebuie acordata modului in acre se executa exercitiile te ajuta sa uiti (macar pe moment) de toate problemele de peste zi. Limpezindu-ti mintea, scapi de stresul tuturor problemelor.

Constientizarea propriului trup: Exercitiile yoga te ajuta sa-ti intelegi mai bine trupul, sa-ti constientizezi l;imitele atunic cad trebuie sa executi diverse rutine. De asemenea, de fiecare data cand iti depasesti o limita proprie, increderea in tine iti creste si te ajuta sa-ti ridici nivelul de confort in propriul corp.


 
Ce este Yoga?




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*