Cu totii ne dorim un corp cat mai perfect, insa pentru asta este nevoie de multe eforturi si sacrificii. Mai depinde desigur si de organismul fiecaruia. Ce facem insa cand am pus pe noi cateva kilograme bune?Nutriţioniştii recomandă să te ridici de la masă când încă îţi este foame. In primul rand : Nu dispera, cu putina vointa totul se rezolva! Va vom spune cateva trucuri care te pot ajuta 😉

 

1. Nu trebuie sa ai dulciuri in casa

Ţine un carneţel în bucătărie pe care să treci pe rând alimentele de care ai nevoie. Atunci când mergi la cumpărături, limitează-te doar la listă şi nu te rătăci la raionul cu dulciuri. Nu ai nevoie de dulciuri depozitate în bucătărie pentru că vei fi tentat să le şi mănânci.

 

2. Fructele si legumele sunt salvarea

Asta da, ai nevoie, dar încearcă să iei pentru o săptămână ca să scuteşti drumurile la magazin. Organizează-ţi în minte câteva mese pe care le vei lua pe parcursul săptămânii şi ia toate ingredientele necesare. Cât mai multe legume ca să prepari salate delicioase şi pline de nutrienţi şi fructe, însă nu exagera cu ele. Câte un fruct pe zi este suficient, aşa că le poţi diversifica fără să cumperi cantităţi mari şi să dai o groază de bani pe ele.

 

3. Micul dejun e cel mai important

Nici să nu te gândeşti să ieşi afară din casă fără să fi mâncat de dimineaţă. Nu merge scuza: „M-am trezit târziu/ Nu-mi este foame dimineaţa”, trebuie să te mobilizezi şi să îţi construieşti în fiecare dimineaţă un mic dejun dacă vrei să slăbeşti sau să-ţi menţii greutatea corporală. Aşa că trezirea mai devreme, fă-ţi un obicei din a lua micul dejun şi îţi va intra în reflex această îndeletnicire sănătoasă.

 

4. Gustarile dintre mese

Nu trebuie să fie ceva special, dar nici nu trebuie să te gândeşti că vei mânca o eugenie sau niste covrigei. Nicidecum! Poţi să alegi un fruct ca gustare între micul dejun şi pranz şi un pumn mic de migdale/nuci crude pentru gustarea înainte de masa de seară. Trebuie să înţelegi că gustările te ajută să mănânci mai puţin la mesele principale, deoarece nu vei simţi o senzaţie acută de foame.

 

5. Apa cea de toate zilele

Dar nu înainte de masă, în timpul mesei şi nici imediat după ce ai mâncat pentru că vei perturba procesul de digestie şi apoi te vei plânge de balonare. Este esenţial să bei apă plată, ceaiuri din plante medicinale neîndulcite pe parcursul zilei pentru a ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

 

6. Programează-ţi mesele

De exemplu: micul dejun – 7.30; gustare – 11.30; prânzul – 13.30; gustare 16.00 şi cina – 19.00. Sau, în funcţie de programul tău, dar nu sări peste ele.

 

7. Pune în farfurie doar o porţie

Nu umple farfuria gândindu-te că vei mânca doar puţin pentru că ştii bine că nu-ţi iese. Aşa că mai bine limitează-te la o porţie şi nu te mai atinge de cratiţa cu mâncare după ce ai terminat. Deşi e greu de imaginat că ai putea să te ridici de la masă când încă îţi mai este foame să ştii că se poate şi este chiar indicat.

 

8. Planifică meniul

Sună complicat, însă odată ce te obişnuieşti cu acest lucru nu-l vei mai percepe negativ. Nu iţi ia mai mult de 10 minute ca să treci pe foaie meniul pentru ziua de mâine. Aşa vei evita mâncatul pe apucate şi la voia întâmplării şi te vei asigura că mănânci sănătos.Cum sa mananci mai putin?


 
Cum sa mananci mai putin?




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*