Marea schimbarea la Facebook: lansarea unui motor de cautare - Graph Search

Mark Zuckerberg a anuntat ieri in cadrul unui eveniment ca Facebook va lansa Graph Search, un motor de cautare inteligent pentru reteaua de socializare.

Speculat de ceva timp, noul Graph Search este un motor de cautare in viziunea Facebook. Acesta reprezinta un mod inteligent prin care gigantul ofera optiunea sa cauti informatii legate de prietenii si relatiile de pe Facebook. Graph Search stie sa raspunda la intrebari formulate in mod natural si indexeaza atat imagini, clipuri video, cat si oameni si relatii. Diferentierea data de Zuckerberg intre un motor de cautare si ceea ce face Graph Search este destul de simpla. Un motor de cautare iti ofera un raspuns general la o intrebare generala in timp ce Graph Search iti ofera un continut specific ca raspuns la o intrebare precisa.

„Noul serviciu le va permite utilizatorilor FACEBOOK să efectueze căutări naturale de conţinut în cadrul reţelei de socializare”, a spus Zuckerberg, conform BBC News online.

Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea.

Primul criteriu de căutare al serviciului „Graph search” va fi valoarea informativă, al doilea, proximitatea temporală, iar al treilea interesul „prietenilor” de pe pagina utilizatorului care efectuează căutarea, interes determinat prin numărul de „like-uri”.

Facebook a lansat un motor de căutare de conţinut în cadrul propriei reţele de socializare, noul serviciu numindu-se „Graph Search”.

Fondatorul şi preşedintele Facebook a insistat că noul serviciu nu este unul de căutare în sens larg pe Internet, ci doar pe Facebook, astfel că nu este un concurent direct al GOOGLE. „Nu este vorba de căutări în reţeaua world wide web. Este vorba de căutări pe FACEBOOK, conţinutul este foarte mare şi este într-o dinamică permanentă”, a explicat Zuckerberg la sediul Facebook din California.

Potrivit CNBC, noul sistem de căutare al Facebook concurează însă, fără îndoială, cu Google.

„De ce să mai cauţi un restaurant sau un hotel pe Google când poţi vedea unde au mers prietenii din lista ta de pe Facebook?!”, explică jurnalista Julia Boorstin, de la blogul CNBC.

În acest context, dacă Facebook va reuşi să menţină interesul oamenilor cu acest serviciu, acest lucru înseamnă mai multe oportunităţi pentru vânzarea de produse publicitare şi, implicit, bani, făcând concurenţă serviciului de căutare al Google.

Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea. Acest Graph Search va întreţine acele 1.000 de miliarde de conexiuni şi le va spori, crede Zuckerberg. Facebook va integra Graph Search şi pe mobil.

Rivalul Google a lansat în luna mai a anului trecut „Knowledge Graph” (n.r. – Graficul Cunoaşterii), o aplicaţie ce va oferi informaţii în dreapta paginii obişnuite a Google despre cuvintele căutate. Google are pregătite 3.5 miliarde de date gata să apară pentru cuvintele cheie importante. Pentru moment, aplicaţia este valabilă doar pentru americanii vorbitori de engleză şi este treptat integrată şi pe telefoanele mobile şi tablete. Compania are de gând să extindă aplicaţia la nivel global.


 
Marea schimbarea la Facebook: lansarea unui motor de cautare - Graph Search




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*