1. Consumul de apă te ajută să slăbeşti

Este  adevarat ca : Apa poate reduce cantitatea de mâncare consumată la o masă.

Dacă bei mai multe pahare cu apă în plus pe zi, nu o să slăbeşti pur şi simplu, dar cercetările arată că dacă bei apă înainte de masă, poţi mânca mai puţin. Cercetătorii de la Institutul Politehnic din Virginia şi State University au urmărit evoluţia unui grup de adulţi care urmau diete cu puţine calorii, timp de 12 săptămâni, şi au descoperit că persoanele care au băut două căni cu apă înainte de fiecare masă au slăbit cu două kilograme mai mult decât cei care nu aveau acest obicei. Dacă îţi umpli stomacul cu o substanţă cu zero calorii, poţi mânca mai puţin, spun oamenii de ştiinţă. Totodată, este recomandat să bei apă în loc de sucuri, putând adăuga în ea lămâie pentru a-i da gust.

2. De la cartofii prăjiţi faci coşuri

Este  adevarat ca: Grăsimea de pe degete agravează acneea.

Excesul de grăsime din piele cauzează acneea, dar mâncarea grasă nu contribuie la agravarea problemei, dacă nu cumva mănânci dezordonat. Potrivit Academiei Americane de Dermatologie (AAD), când anumite uleiuri vegetale ajung pe piele, se poate ca acneea deja existentă să se agraveze, aşa că ai grijă să te ştergi la gură şi nu pune degetele cu grăsime pe faţă. În ceea ce priveşte ciocolata, trebuie cercetat mai îndeaproape. Deşi experţii spun că acneea nu este cauzată de anumite mâncăruri, rezultatele unor cercetări preliminare prezentate la conferinţa AAD din acest an arată că ciocolata mâncată în stare pură poate agrava acneea la oamenii predispuşi la această problemă.

3. Făina albă conţine chimicale periculoase

Este  adevarat ca: Făina este albită cu chimicale, dar acestea nu sunt periculoase

Făina se albeşte singură atunci când componentele sale de culoare galbenă, numite xantofili, intră în contact cu oxigenul din aer, procesul durând câteva săptămâni. Pentru a-l accelera, fabricanţii albesc făina cu substanţe verificate şi aprobate de autorităţile din domeniul alimentar, unele fiind folosite şi pentru curăţarea legumelor. Făina albă este într-adevăr mai puţin hrănitoare, procesarea prin care este obţinută eliminând fibre, magneziu şi vitamina E, dar nu este periculoasă.

4. Morcovii îţi fac vederea mai bună

Este  adevarat ca: Morcovii conţin nutrienţi care contribuie la menţinerea ochilor sănătoşi

Morcovii sunt bogaţi în vitamina A, care este foarte importantă pentru sănătatea ochilor, dar nu este nimic magic la aceste legume portocalii. Spanacul, cartofii dulci şi dovleacul sunt de asemenea surse bune de vitamina A. Astfel, morcovii sunt buni pentru vedere, dar nu o îmbunătăţesc, spun experţii de la Academia americană de Oftalmologie. De altfel, pentru sănătatea ochilor, este esenţial să ai o dietă echilibrată, care să conţină toţi nutrienţii importanţi, şi să fii atent la greutatea corpului, pentru că obezitatea creşte riscul de diabet şi alte boli care pot duce la pierderea vederii.

5. Mâncatul după lăsarea întunericului îngraşă în mod deosebit

Este  adevarat ca: Oamenii tind să exagereze cu mâncatul noaptea

Consumul de prea multe calorii duce la îngrăşare, nu contează în ce moment al zilei are loc. Acestea fiind zise, majoritatea oamenilor tind să mănânce mai mult noaptea, din plictiseală sau alte stări care nu au legătură cu foamea, aportul mare de calorii transformându-se în depuneri de grăsime. Totodată, cei care mănâncă noaptea târziu se trezesc adesea fără poftă de mâncare şi sar peste micul dejun, masa care reglează aportul de calorii pentru tot parcursul zilei. Pentru a nu mai mânca noaptea, este recomandat să te speli pe dinţi după ultima masă (aceasta transmite un mesaj puternic că s-a terminat cu mâncatul), să „încui” bucătăria cu două ore înainte de culcare şi să nu ai gustări la vedere.

6. Zahărul cauzează diabet

Este  adevarat ca: Zahărul contribuie la îngrăşare, care sporeşte riscul de a avea această boală

Zahărul nu cauzează diabet aşa cum ţigările cauzează cancer, dar cercetările au arătat că ar putea avea un rol. Cei supraponderali se confruntă în plus cu un risc mai mare de a face diabet de tipul 2, iar consumul excesiv de zahăr duce la îngrăşare. Unele cercetări au arătat însă că există o legătură între consumul excesiv de zahăr şi riscul de diabet, indiferent de greutatea corporală. Un studiu a arătat că riscul de diabet s-a dublat aproape în rândul unor femei care şi-au sporit numărul de băuturi cu zahăr adugat consumate, de la una la câteva pe săptămână, la cel puţin una în fiecare zi, pe o perioadă de patru ani. Pentru a fi la adăpost, supraveghează-ţi greutatea, consumă multe alimente bogate în fibre (care reglează glicemia) şi optează pentru apă sau ceai în loc de sucuri îndulcite.


 
Mituri false despre alimentaţie




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*