Noul Codul Rutier 2013  - vezi aici toate modificarile propuse

Modificările la Codul Rutier, propuse marţi de Ministerul Afacerilor Interne, au implicaţii şi asupra şcolilor de şoferi şi a viitorilor posesori de permise de conducere.

Una dintre propuneri vizează instalarea de camere video pe maşinile de examen, care să înregistreze tot ce se întâmplă în timpul testării pe traseu. Directorii a două dintre cele mai importante şcoli de şoferi din Bucureşti susţin că propunerea este o idee foarte bună, care va elimina suspiciunile de corupţie şi de subiectivitate care înconjoară examenul pentru permis auto.

Modificarea Codului Rutier prevede ca atât proba teoretică, cât şi proba practică de traseu a examenului pentru permisul auto să fie înregistrate video şi audio, pentru „asigurarea şi verificarea legalităţii examenului”. Înregistrările vor fi stocate cel mult un an de la data realizării, de către Serviciul de Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi la ele vor avea acces doar poliţiştii de la aceste servicii.

Amenzile maxime prevazute in ordonanta, in clasa a V-a de sanctiuni, de la 21 la 100 de puncte-amenda (1.575 – 7.500 lei), care in prezent se aplica numai persoanelor juridice, ar urma sa fie aplicate si soferilor care conduc avand o alcoolemie de sub 0,8 grame/ litru, nu acorda prioritate pietonilor angajati regulamentar in traversare sau depasesc limita maxima de viteza pentru sectorul respectiv de drum cu peste 60 de kilometri pe ora.

Neacordarea prioritatii pietonilor se pedepseste in prezent cu amenda din clasa a II-a de sanctiuni, in valoare de 300 sau 375 lei, si cu suspendarea permisului timp de 30 de zile, iar condusul sub influenta bauturilor alcoolice cu amenda din clasa a IV-a de sanctiuni, cuprinsa intre 675 si 1.500 lei, si suspendarea permisului pentru 90 de zile, astfel sanctionandu-se si depasirea limitei maxime de viteza cu peste 50 de kilometri pe ora, pragul de 60 de kilometri nefigurand in actualul Cod rutier.

Proiectul de modificare a Codului rutier prevede si noi termene pentru suspendarea dreptului de a conduce – respectiv o perioada de 120 de zile cand fapta soferului a fost urmarita ca infractiune, dar s-a dispus aplicarea unei sanctiuni administrative, si de 180 de zile, in cazul unui accident de circulatie din care a rezultat decesul sau vatamarea corporala a unei persoane prin incalcarea unei reguli de circulatie care se sanctiona prin suspendarea dreptului de a conduce si in cazul in care fapta nu e urmarita ca infractiune.

Proiectul de lege mai prevede si ca soferii amendati care nu achita valoarea sanctiunii, in termen de 90 de zile, vor avea permisele suspendate pana fac dovada platii, prevedere inclusa si intr-un proiect de ordonanta de urgenta lansat in dezbatere publica pe 22 februarie pe site-ul MAI.

Chiar daca soferul sanctionat face plangere in instanta, amenda nu se suspenda pana la emiterea unei decizii. Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate depune plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la judecatoria in a carei raza de competenta a fost constatata fapta. Plangerea depusa suspenda executarea sanctiunilor contraventionale complementare, precum suspendarea dreptului de a conduce autovehicule, se arata intr-un comunicat al MAI.

Ca si proiectul de OUG din februarie, actualul proiect de lege interzice circulatia masinilor inmatriculate in alte state si detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul sau resedinta in Romania, pentru mai mult de 30 de zile de la data dobandirii titlului sau de la data inscrierii in evidenta autovehiculelor si remorcilor inmatriculate in alte state.

La cererea politistului rutier, persoanele care conduc pe drumurile publice un vehicul inmatriculat in alt stat vor avea obligatia de a prezenta un document doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul, insotit de o traducere legalizata in limba romana a acestuia, potrivit proiectului.

Nerespectarea acestor obligatii va fi sanctionata, daca modificarile vor fi adoptate, cu amenda din clasa a III-a, intre 450 si 600 de lei, daca soferul nu are asupra sa documentul doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul si traducerea, si respectiv din clasa a IV-a, intre 675 si 1.500 de lei, pentru cei care circula cu un vehicul inmatriculat in alt stat mai mult de 30 de zile.

Interdictia de a conduce in Romania autovehiculul inmatriculat in alta tara dupa termenul de 30 de zile nu se va aplica persoanelor mentionate in certificatul de inmatriculare, celor care efectueaza transport public de marfuri sau persoane ori transport in regim de inchiriere sau serviciu de inchiriere, celor care sunt angajati sau asociati in raport cu persoanele mentionate in certificatul de inmatriculare si celor care au incheiat un contract de leasing, mai prevede proiectul de lege.

Cei care nu au solicitat transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului in termen de 30 de zile de la data dobandirii acestuia vor fi sanctionati prin suspendarea inmatricularii.

Conducerea unui autovehicul a carui inmatriculare a fost suspendata se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile.


 
Noul Codul Rutier 2013  - vezi aici toate modificarile propuse




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*