Obiceiuri nesanatoase in alimentatie - cum sa scapi de ele...

Obiceiurile bune, sau rele se formeaza prin repetare. Obiceiurile alimentare nu fac exceptie. Unele dintre cele “periculoase” sunt: mancatul in timp ce te uiti la televizor sau cand citesti, mancatul in momentul in care intri in casa, mancatul cand te intorci acasa de la o intalnire sau mancatul in timp ce gatesti.

Deasemenea, s-a dovedit faptul ca, anumite stari emotive ne fac sa mancam chiar si atunci cand nu ne este foame. De exemplu: nervii, oboseala, fericirea, pliciseala, singuratatea, anxietatea, ne dau senzatia falsa de foame.

Un adevar de necontestat este acela ca obiceiurile sunt greu de inlaturat. Nu numai ca trebuie sa scapam de obiceiurile vechi, dar totodata trebuie sa ne formam unele noi, sanatoase.

In lupta cu obiceiurile nesanatoase trebuie sa fii pregatita pentru a-ti lua unele angajamente zilnice, de la care nu trebuie sa te abati.

Tentatia este mare! Esti pregatita sa-i rezisti? Cel mai greu este sa rezisti primului impuls, iar restul va fi din ce in ce mai usor. Pana sa-ti dai seama, deja, vei ajunge sa treci peste fiecare tentatie, totul intrand in normal.

  Obiceiuri Noi si Sanatoase

1) Mananca trei mese pe zi si doua-trei gustari planificate!

2) Mesteca alimentele incet si lasand jos tacamul de fiecare data!

3) Creeaza-ti acasa si la serviciu un loc special pentru a manca! Daca mananci la birou atunci vei avea tot timpul senzatia de foame!

4) Mananca si… atat! Nu citi ziarul, nu te uita la televizor, nu vorbi la telefon, etc. Concentreaza-te la ceea ce mananci.

5) Nu tine mancare in afara bucatariei! Bunatatile nu le pastra in vase transparente pentru a nu te tenta.

6) Nu cumpara alimente care au in continutul lor asa numitele E-uri. Atat partenerul tau cat si copiii tai nu au nevoie de asemenea alimente.

7) La masa se servesc portii mici din vase mai mici. Daca nu se poate, atunci pune vasele mai mari cat mai departe de cei de la masa.

8) Incearca sa lasi mereu cate ceva in farfurie. Asta te va ajuta sa te multumesti cu mai putin.

Toate sfaturile de mai sus vin in ajutorul tau in tentativa ta de a schimba niste obiceiuri nesanatoase dezvoltate de-a randul anilor. Exista si alte modalitati de schimbare a obiceiurilor de alimentatie, cum ar fi inlocuirea activitatii de a manca cu orice alta activitate cum ar fi:

Plimba-te – Fa o baie – Suna un prieten – Citeste o carte – Asculta muzica – Lucreaza in gradina sau ingrijeste-ti plantele de camera – Fa sport – Intra pe net


 
Obiceiuri nesanatoase in alimentatie - cum sa scapi de ele...




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*