Sarbatorile Pascale se  apropie  şi, dupa cum bine stim in aceasta perioada consumam foarte multe oua: bine-cunoscutele „oua rosii”nu lipsesc de pe masa nimanui.Insa tot ce e prea mult strica, deci sa vorbim putin  despre calităţile şi contraindicatiile consumului de ouă.

Fie el de găină, de raţă, gâscă sau prepeliţă, oul conţine toţi cei opt aminoacizi esenţiali şi proteine de înaltă calitate, substanţe necesare dezvoltării corpului uman. Pe lângă aceste substanţe el mai conţine şi vitamine, minerale (fosfor, calciu, fier) şi oligoelemente.

Oul este bun datorită bogăţiei în săruri minerale şi vitamine, fiind una dintre puţinele surse alimentare de vitamina D necesară absorţiei de calciu din alimente şi fixarea lui în oase. Oul furnizează 10% din aportul zilnic de seleniu şi contribuie la menţinerea sintezei optime de spermă, menţine sănătatea sistemului nervos, protejează vasele de sânge şi ajută la eliberarea sărurilor biliare.
Totusi, persoanele care au trigliceridele şi colesterolul crescut ar trebui să nu consume mai mult de 1 ou-săptămână. De asemenea oul fiert poate provoca indigestie la persoanele cu probleme biliare. E bine de stiut că oul conţine parazitul numit salmonella şi nu se recomandă consumul de ouă crude.

 

Ouale de Pasti:Sunt bune sau nu ouale pentru sanatate?


 
Ouale de Pasti:Sunt bune sau nu ouale pentru sanatate?




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*