Întrucât nu există reguli de desfăşurare a unui accident de circulaţie, nici nu se pot da sfaturi de comportare bazate pe statistică. Totuşi, dacă te îndrepţi spre o ciocnire iminentă, următoarele idei s-ar PUTEA să fie bune, căci unii le-au folosit cu succes, iar autorităţile automobilistice le consideră realiste.

Te ciocneşti şi NU eşti legat cu centura de siguranţă: fă invers decât îţi dictează instinctul de supravieţuire (adică să te fereşti şi să te îndepartezi de obstacol); din contră:
– Aruncă-te înainte, spre obstacol;
– înfăşoară braţele în jurul capului;
– Răsuceşte-te într-o parte (la 90°) şi sprijină-te cu o suprafaţă cât mai mare a corpului (pieptului) pe bordul sau peretele maşinii.

NU te lăsa niciodată pe spate şi NU încerca să te sprijini cu picioarele în faţă pentru a rezista şocului iminent. Oricât de bine te-ai sprijini în picioare, acestea nu vor putea rezista forţelor uriaşe care apar.

Pentru clarificare, să vedem ce se întâmplă când ai 45 km/h şi te ciocneşti de un zid. Mai întâi, maşina se opreşte în aprox. 0.6 m prin turtirea botului. Apoi, dacă tu şi ceilalţi pasageri nu sunteţi solidarizaţi cu maşina, veţi suferi o a doua ciocnire – întrucât după impact şi oprirea maşinii, oamenii şi obiectele dinăuntru îşi continuă drumul cu viteza neschimbată, din cauza inerţiei, şi se vor izbi cu capul de parbriz, de bord, uşă, volan sau scaunul din faţă.

Scopul măsurilor care trebuie luate după ce se constată că ciocnirea este inevitabilă ar fi ca micşorarea sau anularea vitezei pasagerilor să se facă cât mai puţin brusc, pentru ca aceştia să fie supuşi la o frânare (deceleraţie) minimă. Botul maşinii se turteşte la ciocnire, funcţionând ca un amortizor. Ca urmare restul maşinii, mijlocul caroseriei, are parte de un şoc mai mic. Deci când te lipeşti de peretele care eîn faţa ta, mergi împreună cu mijlocul caroseriei şi îţi măreşti şansele de salvare.

Cele mai grave accidente apar la viteze combinate (ale ambelor vehicule) sub 60 km/h.

De obicei nu ai la dispoziţie nici un timp de gândire. Dar cu un preaviz de 1-2 secunde, dacă ai o reacţie fulgerătoare şi ştii să faci ce trebuie, poţi amortiza parţial şocul la care vei fi supus în momentul când botul maşinii se face armonică.


 
Sfaturi: ce sa faci in timpul unui accident auto?




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*