Pentru a-ti mentine sanatatea si frumusetea este foarte important sa respecti cele 3 mese principale ale zilei, dar si gustarile dintre mese. Micul dejun este insa cea mai importanta masa, asa ca trebuie sa alegi cu mare atentie mancarea. Noi va dam cateva idei pentru un mic dejun sanatos, ramane doar sa alegeti in functie de preferintele culinare personale:

Sfaturi pentru un mic dejun sanatos

1. Un smoothie verde

Un amestec de frunze de spanac cu 1 măr, 1 banană, 1/2 lămâie, 1 lingură seminţe crude de cânepă şi apă (în funcţie de consistenţa dorită). Sau şi mai simplu: frunze de spanac + 1 măr + 1 banană + zeamă de la o lămâie + apă.

2. Un smoothie cu lapte vegetal/fructe.

Cel mai mult îmi place să amestec lapte de migdale + 1 linguriţă pastă de susan + 1 banană + 1 lingură seminţe crude de cânepă + puţină cacao sau pudră de roşcove.

3. Lapte vegetal cu cereale homemade.

Nu aleg niciodată cerealele din comerţ, ci prefer să amestec nuci, seminţe de floarea soarelui înmuiate peste noapte în apă şi pe care le macin cu robotul de bucătărie. Îmi place să amestec cereale homemade + lapte de migdale + stafide/fructe goji/merişoare uscate + 1 banană.

4. Pateu din seminţe de floarea soarelui crude.

Pun în robot seminţe de floarea soarelui înmuiate câteva ore în apă + seminţe de susan (sau pastă tahini de susan) + puţină ceapă + verdeaţă + apă + curry/boia de ardei iute.

5. Bruschete cu roşii, anşoa şi capere.

Poţi să le faci şi mai simplu cu roşii, ulei de măsline şi oregano. Un deliciu!

6. Sandviş cu seminţe încolţite/germeni.

Pe pâinici simple din hrişcă, apă, chimen, sare şi ulei deshidratate iarna pe calorifer sunt mult mai gustoşi. Pun humus (pastă de năut) + felii de avocado + ardei roşu + germeni de lucernă/ridichi/schinduf. Preferaţii mei sunt cei de ridichi.

7. Guacamole sau pastă de avocado.

Pisez un avocado foarte copt şi-l amestec cu puţină sare, piper, suc de lămâie, mărar şi foarte foarte puţină ceapă verde (o codiţă, doar pentru a-i da gust). Opţional poţi să pui o roşie mică tăiată cubuleţe, ardei sau praf de chilli. În cazul în care eşti în ziua ta liberă, nu te limita la o codiţă de ceapă, ci pune mai multă.

8. Terci de ovăz sau quinoa cu lapte vegetal.

Pun la încălzit laptele, adaug fulgi de ovăz/quinoa şi las compoziţia la foc mic 5 minute. Se ia de pe foc şi se lasă sub capac 2-3 minute. Se consumă în amestec cu felii de măr, banană, stafide, miere de albine, scorţişoară.

9. Omletă din tofu (brânză de soia) cu ceapă şi ardei.

Scurg tofu, îl fărâmiţez şi-l pun într-o tigaie cu 1 linguriţă de ulei. Adaug apoi praf de curry pentru a-i da o savoare şi las puţin la călit (5 minute), amestecând des cu o lingură de lemn. Se adaugă apoi puţină ceapă + ardei + câteva felii de ciuperci şi verdeaţă.

10. Pateu de linte/năut/fasole bătută.

Boabele fierte le amestec cu ulei de măsline, zeamă de lămâie şi diverse arome/verdeaţă preferate (curry, pătrunjel, mărar, boia). Le folosesc ca înlocuitor pentru margarină, unt, pateuri din comerţ.


 
Sfaturi pentru un mic dejun sanatos




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*