Strazi noi in Romania: cele mai proaste drumuri...

Pusca si cureaua lata,
Ce sosele aveam odata!
Praf si gropi avem acum,
Pe batranul nostru drum!

Aproximativ jumatate din drumurile din Romania aveau, la sfarsitul anului trecut, durata de serviciu depasita, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

Astfel, 47,8 la suta din lungimea drumurilor modernizate si 56,2% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere si-au depasit deja durata de viata, se arata intr-un raport al INS.

La 31 decembrie 2011, drumurile publice totalizau 83.703 km, din care 16.690 km (19,9%) drumuri nationale, 35.374 km (42,3%) drumuri judetene si 31.639 km (37,8%), drumuri comunale.

Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, erau 26.791 km (32,0%) drumuri modernizate (in proportie de 88,0% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 21.949 km (26,2%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 34.963 km – drumuri pietruite si de pamant (41,8%).

Din totalul drumurilor nationale, 6.188 km (37,1%) erau drumuri europene, iar 350 km (cu 2,1% mai mult decat in anul 2010, respectiv 18 km) insumau autostrazile. Din totalul drumurilor publice, 260 km (0,3%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1.392 km (1,7%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.

Drumurile judetene erau, in proportie de 45,0%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale erau in proportie de 48,1% drumuri pietruite.

Liniile de cale ferata de folosinta publica in exploatare insumau 10.777 km, din care 10.638 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament ingust si 135 km (1,3%) linii cu ecartament larg.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2 la mie. Densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in ordine, in regiunea Bucuresti-Ilfov (153,2 la mie), regiunea Vest (59,1 la mie), regiunile Nord Vest si Sud Est (48,8 la mie).

La sfarsitul anului 2011, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4.020 km reprezentand 37,3% din reteaua de cale ferata in exploatare.


 
Strazi noi in Romania: cele mai proaste drumuri...




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*