Dacia Student 650 a fost un model auto produs in vremea lui Ceausescu pentru studentii ce plecau de la casa parintilor la facultate. Acest autoturism era o mașină mică, destul de simplista, care însă, avea cheltuieli de întreținere reduse, un lucru intotdeauna perfect pentru viața de student. Era de ajutor studentilor mai ales pentru ca astfel puteau evita transportul in comun.
Asadar Dacia Student 650 este o masina inedita, de mic litraj cu un motor de 650cmc, cu doar doi cilindri, avea o viteză maximă de 110km/h.
Din pacate proiectul celor de la Uzinele Dacia nu s-a materializat într-o maşină produsă în serie, insa intenţia este cea care ar trebui să conteze. Noi suntem siguri ca studentii in 2019 ar felicita și ei o astfel de inițiativă ieftină și practică. Mai ales la costurile ridicate de motorina si benzina.
Se pare ca modelul Dacia Student 650 s-a inspirat de la bine cunoscuta Dacia 500 Lăstun – un autoturism românesc de mici dimensiuni, fabricat între anii 1988 și 1991 la Timișoara.
In primul design s-a dorit un autoturism cat mai economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2+2 persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de până la 3 litri/100 km și o viteză maximă de 70 km/h. Motorul în patru timpi care echipa modelul Lăstun avea 2 cilindri paraleli verticali, 499 cc, 22,5 CP și un consum de 3,3 l/100 km în regim constant, respectiv de 4,5 l/100 km în ciclu urban. Amplasarea era transversală deasupra punții față, iar răcirea se făcea cu aer printr-o elice antrenată de motor. Acesta era o creație a inginerilor de la Institutul de Motoare Termice București. Cutia de viteze era manuală, cu patru trepte, iar schimbătorul de viteze era amplasat la volan (precum la modelele Trabant). Tracțiunea era pe față, iar toate frânele erau cu tamburi. Era echipat cu pneuri de dimensiuni 125 SR 12 și jante de 3,5 țoli. Viteza maximă de deplasare era de 106 km/h.
În 1992, guvernul de la acea vreme a decis că Lăstunul nu mai este competitiv şi nu mai reprezintă poporul român, aşa că în locul retehnologizării fabricii timişorene, s-a optat pentru închiderea definitivă.
Tags: auto dacia