Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor

Adresa : Str. Poporului nr. 121 bis, Constanta
Telefon : 0241/550550 0241/631528
Email : office@constanta.ojpc.ro
web : www.opc-constanta.ro

Informatii de ordin public

1. Actul Normativ care reglementeaza organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor este HG nr. 755/03.07.2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. Programul de functionare al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor este:

Luni – vineri: 8:30 – 16.30

Programul inspectorului de serviciu pentru preluarea sesizarilor si reclamatiilor si asigurarea permanentei este de:
Luni, Marti, Joi, Vineri: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 18:30
Programul de audiente:
Luni: 9:00 – 11:00

Consumatorul nemultumit mai ales in conditiile existentei in anumite domenii a unui decalaj intre cerere si oferta , cand calitatea unor bunuri si servicii nu se ridica inca la nivelul standardelor europene, cand inca mai exista unele fenomene de concurenta neloaiala si practici de monopol care i-ar putea pune in pericol viata, sanatatea sau afecta interesele economice, se poate adresa ANPC sau oficiilor teritoriale direct, in scris, sau utilizand telefonul consumatorului TELCONS: 0800.080.999 sau 550 550. Aceasta masura trebuie adoptata de consumator numai in cazul in care acesta nu este multumit de modul de rezolvare a reclamatiei de catre agentul economic. Consumatorii nu trebuie sa se lase intimidati de agentii economici, intrucat legea este de partea lor. In conformitate cu OG 21/1992 principalele drepturi ale cosumatorilor sunt :
de a fi protejati împotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel încât decizia pe care o adopta în legatura cu acestea sa corespunda cât mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati în calitatea lor de consumatori;
de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind în acest scop mijloacele prevazute de lege;
de a se organiza în asociatii pentru protectia consumatorilor, în scopul apararii intereselor lor.


 
Da ne like pe Facebook




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Un portal studentesc actualizat! Impartaseste cu studentii tai pe net o multime de poze, filme, informatii, cursuri si experiente inedite. Distreaza-te pe net cu toti colegii de campus sau camin. Creaza un cont si conecteaza-te in noua retea sociala. Gandit pentru studentii din Romania acest website va ofera resurse deosebite in materie de continut precum si optiuni variate in materie de socializare. Incepeti chiar acum, faceti un cont gratuit. Politica de confidentialitate | Termeni si conditii | Student pe net © 2019 - Toate drepturile rezervate.