Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor
Adresa : Str. Poporului nr. 121 bis, Constanta
Telefon : 0241/550550 0241/631528
Email : office@constanta.ojpc.ro
web : www.opc-constanta.ro
Informatii de ordin public
1. Actul Normativ care reglementeaza organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor este HG nr. 755/03.07.2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Programul de functionare al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor este:
Luni – vineri: 8:30 – 16.30
Programul inspectorului de serviciu pentru preluarea sesizarilor si reclamatiilor si asigurarea permanentei este de:
Luni, Marti, Joi, Vineri: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 18:30
Programul de audiente:
Luni: 9:00 – 11:00
Consumatorul nemultumit mai ales in conditiile existentei in anumite domenii a unui decalaj intre cerere si oferta , cand calitatea unor bunuri si servicii nu se ridica inca la nivelul standardelor europene, cand inca mai exista unele fenomene de concurenta neloaiala si practici de monopol care i-ar putea pune in pericol viata, sanatatea sau afecta interesele economice, se poate adresa ANPC sau oficiilor teritoriale direct, in scris, sau utilizand telefonul consumatorului TELCONS: 0800.080.999 sau 550 550. Aceasta masura trebuie adoptata de consumator numai in cazul in care acesta nu este multumit de modul de rezolvare a reclamatiei de catre agentul economic. Consumatorii nu trebuie sa se lase intimidati de agentii economici, intrucat legea este de partea lor. In conformitate cu OG 21/1992 principalele drepturi ale cosumatorilor sunt :
de a fi protejati împotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel încât decizia pe care o adopta în legatura cu acestea sa corespunda cât mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati în calitatea lor de consumatori;
de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind în acest scop mijloacele prevazute de lege;
de a se organiza în asociatii pentru protectia consumatorilor, în scopul apararii intereselor lor.