Comisia Europeana a lansat un nou videoclip viral ca parte din campania „Generation Awake!” Campania avertizeaza consumatorii asupra pericolelor legate de modelele de consum al apei nesustenabile.
[note type=”tip”]
Generation Awake este campania Comisiei Europene privind utilizarea eficientă a resurselor. Scopul este acela de a sensibiliza publicul cu privire la consecințele ecologice, economice, sociale și pe plan personal pe care le are utilizarea nesustenabilă a resurselor și de a declanșa schimbări în modelele de consum și în comportamentul oamenilor. În ultimă instanță, obiectivul este de a-i ajuta pe cetățeni să-și creeze reflexul de a consuma întotdeauna în mod responsabil.
[/note]
Tu stiai ca este nevoie de 2393 de litri de apa pentru a face un hamburger?
În acest scurt videoclip, comisia arata cât de multe baloane de apa pot fi umplute cu 2393 de litri de apa, cantitatea necesara pentru a produce un singur hamburger. Comisia marcheaza, de asemenea, începutul unui concurs video în care fanii sunt încurajati sa faca un clip video propriu ce demonstreaza cât de multa apa este nevoie pentru a produce oricare dintre aceste produse de zi cu zi: cafea, ciocolata, bere, un hamburger, sau pantofi.
Exista chiar si un web site dedicat acestei campanii – imagineallthewater.eu – ce arata cantitatea de apa utiliza ta pentru producerea fiecarui obiect.
Viitorul nostru depinde de modul în care folosim resursele în prezent.
Trăind în Europa, este ușor să uităm că apa este o resursă finită și că mulți oameni din celelalte părți ale lumii nu au permanent acces la ea. Felul în care folosim apa îi afectează pe ceilalți, așadar avem responsabilitatea de a o folosi mai eficient atât în mod direct, făcând un duș în loc de o baie de exemplu, cât și în mod indirect, încercând să nu irosim produsele pentru care s-a utilizat apă în procesul de producție.
Tags: apa comisia europeana generation awake resurse naturale uniunea europeana