Pentru a reduce pericolul unei posibile accidentari cand ramai in pana de cauciuc si trebuie sa schimbi roata de rezerva, retine urmatoarea procedura si respectacu mare atentie toate indicatiile:
1. Daca este posibil e bine sa asezi autoturismul pe o suprafata plana si solida.
2. Cupleaza luminile de avarie, trage frana de mana si cupleaza viteza intai sau marsarier.
3. Instaleaza triunghiul reflectorizant in spatele si in fata autovehiculului.
4. Blocheaza cu ajutorul unei pietre sau bucati de lemn roata diagonal opusa rotii care va fi schimbata.
5. Indeparteaza capacul rotii.
6. Slabeste suruburile de roata cu cate o tura, cu ajutorul cheii de roata, dar nu demonta nici un surub inainte ca roata sa fie ridicata de pe sol.
7. Pozitioneaza cricul in punctul de ridicare din fata sau din spate, cel mai apropiat de roata pe care o vei schimba.
8. Ridica vehiculul rotind manivela.
9. Demonteaza suruburile de roata, apoi indeparteaza roata.
10. Monteaza roata de rezerva si strange cu mana suruburile, rotindu-le in sens orar.
11. Coboara-ti masina pe sol.
12. Strange la maxim suruburile si monteaza capacul de roata.
Atentie la aceste 3 sfaturi importante:
Foloseste cricul numai pentru schimbarea rotilor.
Nu te strecura niciodata sub un vehicul ridicat pe cric.
Nu porni niciodata motorul cat timp vehiculul este sprijinit pe cric.