A avea un automobil in Romania de azi este o chestiune relativa la multe variabile: pret, putere de cumparare, solutii de finantare etc. Cu aceeasi suma de bani, sa zicem 10.000 de euro si chiar mai putin, iti poti cumpara o masina noua si draguta sau o masina la mana a doua, de senzatie. Tu ce alegi?
Probleme apar si intr-un caz si in celalalt. Devalorizarea masinii noi inseamna pierderea a cateva mii de euro, intr-un timp foarte scurt. In cazul masinii second-hand, devalorizarea deja s-a facut si continua intr-un ritm foarte lent. Problemele financiare apar aici in cazul in care masina nu este perfect in regula.
Te lasam pe tine sa alegi ce fel de masina iti cumperi. Totul depinde de principiile tale. Daca vrei sa fii tu cel care inaugureaza masina sau daca tii neaparat sa ai un adevarat star auto. Vrem doar sa te sfatuim de ce tii cont atunci cand o alegi.
In ceea ce priveste o masina noua, depinde in primul rand ce suma de bani detii. Apoi, in functie de pretentiile tale, ai o multime de alegeri. Tine cont de nivelul de echipare si motorizare, gandindu-te daca ai bani sa intretii o masina cu un motor de capacitate mare, cu aer conditionat etc. Dupa ce ai ales marca, informeaza-te daca a obtinut rezultate bune la testele europene de siguranta NCAP. Daca a obtinut mai mult de trei stele, ea poate sa fie aleasa.
In ceea ce priveste masina second-hand, trebuie sa fii ori priceput, ori sa apelezi la un service specializat in diagnosticare auto. Pentru cunostintele tale, iata ce trebuie sa ai in vedere: in primul rand, masina nu trebuie sa fi fost accidentata. Poti observa acest lucru la capetele de sasiu si la linia masinii. Verifica felul cum se inchid usile si partile unde de obicei se instaleaza rugina: praguri, aripi. Nu trebuie sa arate ca noua, dar nici nu are voie sa fie foarte uzata. In ceea ce priveste motorul, acesta nu are voie sa aiba mai mult de 150.000 de kilometri la bord. Sa nu scoata fum albastru, pentru ca pierde ulei sau fum negru, intrucat consuma mult. Se poate repara, dar costul nu renteaza. Schimbarea vitezelor trebuie sa se faca usor. Totodata, trebuie sa schimbi bucsele, amortizoarele, capetele de bara si pivotii. Cam acesta este micul tau ghid de alegere a masinii second-hand. Inca un mic secret: costurile reparatiilor depind de marca masinii. Cele frantuzesti au cele mai mari costuri. Cele romanesti si nemtesti, implica cele mai mici costuri.
Deci, o masina noua sau una second-hand? Acum, totul depinde de tine.
Tags: auto masina masini