In topul preferintelor studentilor in materie de joburi se afla marketing-ul (27%) si relatiile publice (27%), urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti si-ar dori un loc de munca in viitor.
Aproape jumătate dintre angajaţi au dorit să-şi schimbe locul de muncă în 2012, în scădere cu câteva procente faţă de anul precedent, a rezultat din studiul „Cei mai iubiţi angajatori din România”, realizat de Mercury Research pe 4.162 de respondenţi şi 138 de companii.
Articole pe aceeaşi temă
„O condiţie importantă pentru angajaţi este respectarea condiţiilor contractuale de către angajator, aceasta aflându-se în topul condiţiilor pe care potenţialii angajaţii le aşteaptă de la angajator întrunind un scor de 7,3 puncte, după salariu – 15 puncte şi siguranţa locului de muncă – 8,5 puncte”, se menţionează într-un comunicat al companiei care a realizat studiul.
Chiar daca nu se afla in top 3, un job de vanzari i-ar satisface pe studenti, 20% declarand ca acesta este un domeniu in care le-ar placea sa lucreze. La polul opus, domenii precum productia/ industrial (3%), mentenanta tehnica/ service (3%) sau suport operational (2%), potrivit datelor studiului ”Cei mai iubiti angajatori din Romania”, realizat de Mercury Research.
Studiul citat mai arata ca in Romania avem de a face cu o piata matura, in care in majoritatea domeniilor experienta angajatilor este de peste 3 ani.
Sunt totusi cateva domenii in care predomina angajatii cu experienta sub 3 ani, printre acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au depasit inca acest prag.
De asemenea, aceeasi tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade marketing, sau consultanta.
Mai mult de un sfert din angajaţi nu sunt dispuşi să efectueze călătorii în interes de serviciu, iar studenţii preferă job-urile în: marketing (27%), relaţii publice (27%), resursele umane (22%), în timp ce producţia/industria, mentenanţa tehnică/service sau suportul operaţional sunt la coada listei de preferinţe.
Studiul releva si concluzii legate de cum se impaca visurile studentilor cu realitatile din piata muncii.
In acest moment, doar 6% dintre angajati lucreaza sau au lucrat in marketing, 6% in relatii publice si doar 5% in HR (resurse umane).
Paradoxal, desi sunt la coada listei de joburi, joburile in productie/ industrial sunt primele in topul locurilor de munca actuale (22%). Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzari, domeniu in care in acest moment au experienta de lucru 22% dintre angajati.
”Sunt domenii care au aparut in ultimii ani, relevante pentru situatia economica actuala, care necesita expertiza noua, si abia acum se formeaza specialisti in aceste arii profesionale. In acelasi timp, sunt domenii in care au fost preferati specialisti cu mai putina experienta in detrimentul specialistilor cu o maturitate de lucru mai mare, din motive de eficientizare a costurilor, acesta ar putea fi cazul consultantei”, a declarat Ioan Simu, director general la Mercury Research.
”In cazul marketing-ului, angajarea de forte proaspete poate fi explicata prin orientarea companiilor, in general, in directia serviciilor de marketing care a fost mai evidenta in ultimii ani, precum si o mai mare deschidere a companiilor mici si mijlocii catre astfel de activitati”, a adaugat Simu.
Daca in 2011, doua treimi dintre angajati doreau sa isi schimbe locul de munca, in 2012, situatia a fost usor diferita, numarul acestora scazand la 57%. De asemenea, in 2012 un numar mai mare dintre cei care isi cautau un loc de munca au optat pentru contactarea directa a companiei, pentru a verifica oportunitatea unui loc de munca (39% fata de 29% in 2011).
Calatoriile in interes de serviciu incep sa devina o bariera in alegerea locului de munca, in 2012 mai mult de un sfert dintre respondenti (27%) nefiind dispusi sa-si asume astfel de atributii, procent in crestere fata de 2011 (17%).
Ce asteptam de la angajatori
O conditie importanta pentru angajati care a reiesit din discutiile de tip focus grup in prima parte a studiului si validata cantitativ de etapa a doua este respectarea conditiilor contractuale de catre angajator, aceasta aflandu-se in topul conditiilor pe care potentialii angajati le asteapta de la angajator intrunind un scor de 7.3 puncte, dupa salariu (15 puncte) si siguranta locului de munca (8.5 puncte).
Studiul ”Cei mai iubiti angajatori din Romania” se realizeaza anual, cu scopul de a contribui prin informatiile si analizele pe care le ofera la optimizarea interactiunii dintre potentialii angajati si angajatori.
Studiul a constat in evaluarea cantitativa a 4.162 de respondenti din mediul urban si a acoperit o plaja larga de pozitii din diverse arii profesionale si sectoare economice. A fost elaborat impreuna cu 18 manageri de HR din companii de top din Romania si au fost evaluate 138 de companii. Esantionul selectat este reprezentat de studenti, muncitori si specialisti cu studii medii, specialisti cu studii superioare, middle manageri si top manageri.
La initiativa Danone Romania, companiile reunite de Inspire Business pentru participarea la studiul realizat de Mercury Research au fost: Pfizer, Ursus, HP, Mercedes Benz, Avon, EMAG, GSK, JTI, BCR, Bosch, Bergenbier, Adrem Invest, AIMS, Target, InnerLook, Valoris Center, BestJobs, Professional, EuCom.