In Romania, studentii cauta sa obtina atat o diploma recunoscuta international, cat si un loc de munca bine platit si o cariera de succes.
Toate acestea presupun imbinarea unei pregatiri teoretice cu o experienta practica pe piata muncii.
In majoritatea cazurilor, sistemul de invatamant traditional poate acoperi doar nevoia de informatii teoretice. De aceea, tinerii romani cauta mijloace suplimentare de a acoperi golul pe care il au la capitolul “experienta”.
In ultimii ani, o oportunitate noua castiga din ce in ce mai multa popularitate in randul tinerilor: scolile de afaceri. Un astfel de exemplu este CEFORA Business School, un sistem unic de invatamant in alternanta, preluat dupa model francez.
Aici, tinerii au posibilitatea de a participa la programul de 3 ani CEFORA BUSINESS SCHOOL pentru Responsabil Afaceri Comerciale si Marketing International (Bac+3).
In primii 2 ani, studentii CEFORA vor beneficia de cursuri teoretice de specializare gratuite (2 saptamani/luna) si un program de 8h/zi practica remunerata (2 saptamani/luna) in cadrul departamentului de vanzari al unei companii gazda, precum BIC, Sephora, Michelin, Orange, Cora sau BRD.
In perioada de specializare, studentii vor indeplini sarcini specifice nivelului entry-level si treptat sarcini specifice nivelului middle management.
Anul al 3-lea de studii este la distanta, pe o platforma e-learning, cu doar 2 saptamani de seminarii cu prezenta obligatorie.
De altfel, studentii care au absolvit deja 2 ani de studii universitare economice, pot urma al III-lea an la CEFORA ca Responsabil Afaceri Comerciale si Marketing International.
Diploma obtinuta este recunoscuta international si dublu certificata de catre grupul ESA Paris – una dintre cele mai renumite scoli de afaceri din Franta – si de catre CEFORA.
Detaliile despre noua inscriere din toamna de la CEFORA Business School pot fi gasite pe site-ul scolii.
Asadar, pentru a imbina cat mai eficient studiile si obtinerea unui loc de munca care sa te propulseze in cariera, exista varianta unei scoli de afaceri.
Aceasta modalitate de pregatire pare a fi din ce in ce mai mult atat pe placul tinerilor nemultumiti de invatamantul superior, cat si pe placul companiilor multinationale care prefera sa-si pregateasca angajatii pentru a face performanta intr-un mediu competitiv.