Toata lumea doreste sa mareasca performantele intelectuale, sa fim mai inteligenti, mai descurcareti ­čśë Student pe net este aici pentru voi si va ofera o lista cu cateva sfaturi care sa va ajute in aceasta privinta!

Recomand─âri generale : stressul ┼či gr─âsimile fac mintea grea, fumatul, alcoolul, nop┼úile nedormite ┼či via┼úa dezordonat─â nu ne vor duce niciodat─â la cre┼čterea performan┼úelor intelectuale. Presupun├ónd c─â organismul este s─ân─âtos ce trebuie s─â facem pentru a avea o g├óndire mai clar─â, capacitatea de concentrare mai bun─â ┼či ├«ndelungat─â.

O condi┼úie de baz─â este evitarea pe c├ót posibil a stressului, plimb─âri ├«n aer liber, activit─â┼úi casnice pl─âcute etc. Un alt factor care influen┼úeaz─â ├«n mod deosebit evolu┼úia noastr─â este alimenta┼úia. Marele du┼čman al s─ân─ât─â┼úi noastre sunt gr─âsimile mai ales cele care nu se v─âd, cum ar fi cele din mezeluri.

G├óndirea clar─â : ea este asigurat─â de o alimentare bun─â a creierului cu oxigen. Acest lucru este realizat de vitamina E, potasiu ┼či sulf.

1.┬á Vitamina E: ea se g─âse┼čte ├«n soia, germeni de gr├óu, cereale integrale, ou─â, spanac ┼či alte verde┼úuri, ulei de porumb, ulei de m─âsline, ulei de floarea soarelui.

2.┬á Potasiu : are ┼či el rolul de a alimenta creierul cu oxigen. El se g─âse┼čte ├«n citrice, pepene galben, mere, banane, frunze de ment─â, cartofi, semin┼úe de floarea soarelui.

3.┬á Sulful : el se g─âse┼čte ├«n carne slab─â de vit─â, pe┼čte, ou─â, varz─â, fasole uscat─â, usturoi.

4.  Ceapa : se poate mânca o jumătate de ceapă pe zi.

5.  Ghimbirul : o salată care conţine ghimber este suficientă pentru o zi.

6.     Chimenul : stimulează gândirea creativă, cei care au nevoie de inspiraţie pot bea constant ceai de chimen [2 linguriţe de seminţe zdrobite se opăresc cu o cană de apă clocotită].

Capacitatea de concentrare ┼či buna func┼úionare a creierului: este asigurat─â ├«n primul r├ónd de vitaminele din complexul B, ele m─âresc puterea de concentrare ┼či men┼úin s─ân─âtatea sistemului nervos.

1.┬á┬á┬á┬á┬á Vitamina B1 : are efect asupra sistemului nervos, asigur├ónd cre┼čterea randamentului intelectual.

2. Vitamina B6 : ├«mbun─ât─â┼úe┼čte func┼úiile mentale, ajut├ónd ┼či la producerea de transmi┼ú─âtori nervo┼či.

3. Vitamina B12 : spore┼čte capacitatea de ├«nv─â┼úare, ├«n special ├«n privin┼úa asimil─ârii de material nou. Deficitul de B12 poate duce la unele boli mentale.

4. Vitamina C: contribuie la cre┼čterea coeficientului de inteligen┼ú─â.

5. Zincul : asigur─â vioiciunea mental─â. Alimentele bogate ├«n zinc sunt carnea, ficat, pe┼čte, germeni de gr├óu, drojdie de bere, semin┼úe de dovleac, ou─â, mu┼čtar.

6. Fosforul : este necesar pentru transmiterea impulsurilor nervoase. El se g─âse┼čte ├«n pe┼čte, carne de pui, cereale integrale, ou─â, nuci, semin┼úe, r─âd─âcin─â de ┼úelin─â.

7. Acid folic : spore┼čte capacitatea de concentrare, al se g─âse┼čte ├«n : germeni de gr├óu, spanac, semin┼úe de floarea soarelui, produse lactate, avocado.

8. Lisina : este un aminoacid esen┼úial care asigur─â dezvoltarea capacit─â┼úii de concentrare. Dac─â sunte┼úi obosi┼úi ┼či incapabili s─â v─â concentra┼úi, ave┼úi ame┼úeal─â ┼či grea┼ú─â, sigur ave┼úi lips─â de lisin─â. Ea se g─âse┼čte ├«n pe┼čte, lapte, carne, br├ónz─â, drojdie de bere, ou─â, produse di soia ┼či toate alimentele bogate ├«n proteine.

9. De asemenea, scoicile ┼či creve┼úii reprezint─â o hran─â ideal─â pentru creier, facilit├ónd aten┼úia ┼či puterea ├«ndelungat─â de concentrare, 100gr de creve┼úi pe zi sunt suficien┼úi.┬á┬á┬á┬á┬á ┬á

Memoria : ├«nt─ârirea memoriei este determinat─â ├«n primul r├ónd de vitamina C. Ea combate stressul ┼či ├«nt─âre┼čte organismul. Se g─âse┼čte ├«n : floarea soarelui, ou─â, cereale integrale, citrice, kiwi, ananas, vegetale cu frunze verzi [p─âp─âdiea]. Manganul este un alt element care ├«nt─âre┼čte memoria. El se g─âse┼čte ├«n nuci, maz─âre, sfecl─â, vegetale cu frunze verzi. Persoanele care sufer─â de pierdere de memorie trebuie s─â-┼či asigure cantit─â┼úi suficiente de mangan. ┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á

1. Morcovi : sporesc capacitatea de memorizare, o salata de morcovi cruzi , cu undelemn ┼či l─âm├óie pe zi este foarte indicata .

2. Ananasul : este fructul ideal, cine trebuie sa tina minte texte lungi ori partituri muzicale are nevoie de multa vitamina C . Ananasul mai conţine mangan si are extrem de puţine calorii . Se recomanda un pahar de suc pe zi .

Plantele ┼či inteligen┼úa : ceai pentru stimularea g├óndiri

Ave┼úi nevoie de urm─âtoarele plante : c─âtin─â + m─âce┼če + traista ciobanului + m─âtase de porumb. Prepararea ceaiului : se pune la fiert 1litru de ap─â, c├ónd acesta clocote┼čte, se pun 2 linguri de m─âce┼če zdrobite. Se las─â s─â fiarb─â 5 minute. Se adaug─â apoi 2 linguri┼úe de fructe de c─âtin─â, se ia de pe foc ┼či se mai adaug─â 1 linguri┼ú─â de traista ciobanului ┼či 1 linguri┼ú─â de m─âtase de porumb. Se las─â apoi acoperit 10 minute. Se beau 3-4 c─âni pe zi pe o perioad─â de 3 s─âpt─âm├óni. Acest ceai con┼úine vitamine, acizii ┼či aminoacizii necesari creierului pentru cre┼čterea performan┼úelor intelectuale.

O alt─â planta care ├«nt─âre┼čte memoria este roini┼úa [meliiisa officinalis]. Se pot bea 3 c─âni de ceai pe zi sub form─â de infuzie, f─âcut dintr-o linguri┼ú─â de plant─â la o can─â de ap─â. Tot pentru ├«nt─ârirea memoriei poate fi folosita ventrilica [veronica officinalis] ├«n perioadele cu activitate intelectual─â deosebita.

Un bun stimulent al memoriei este ┼či uleiul de coriandru. Se pot lua 3-5 pic─âturi, de 3 ori pe zi, dup─â mese.

Se recomand─â cura cu suc de ┼úelin─â, morcovi ┼či p─âst├órnac sau cura cu suc de mere. Toate sucurile se beau cu ├«nghi┼úituri mici, ├«nainte de mase, pe nem├óncate ┼či nu se p─âstreaz─â de pe o zi pe alt─â.

Cura cu polen : câte o linguriţă de trei ori pe zi, cu 30 de minute înainte de fiecare masă. Polenul se poate consuma ca atare sau amestecat cu puţină miere. Durata curei este de 30 de zile, iar după o pauză de 2 luni se reia. Se fac maximul 3 cure pe an.

Concluzi ┼či recomand─âri : pentru a spera ├«n performan┼úe ale activit─â┼úi intelectuale este necesar ca alimenta┼úi noastr─â s─â con┼úin─â preponderent alimente de origine marin─â [pe┼čte, scoici, creve┼úi etc.] organe [ficat, rinichi, inim─â, creier] carne slab─â de pas─âre, legume cu frunze verzi, cereale integrate [p├óine neagr─â, graham] ou─â, br├ónzeturi, semin┼úe de floarea soarelui, dovleac, alune etc. Zilnic se pot lua 2 linguri ulei de porumb, diminea┼úa ┼či seara, pentru necesarul vitaminei E. De asemenea cure de drojdie proasp─ât─â de bere 1-2 linguri┼úe pe zi.

Înaintea unui examen se recomanda să se bea dimineaţa un pahar de suc de lămâie îndulcit cu miere de albine. Afinele sunt, de asemenea un aliment ideal pentru perioada cu studiu îndelungat, se pot consuma ca atare sau suc. 2-3 pahare trebuiesc mâncate de mai multe ori pe zi.

Morcovi sporesc capacitatea de memorare, este foarte bun─â o salat─â de morcovi cruzi cu l─âm├óie ┼či pu┼úin ulei consumat─â ├«naintea de a ├«ncepe s─â memoreze un curs sau o lec┼úie. Cu efect asem─ân─âtor este ┼či salata de varz─â crud─â sau consumul de nuci. Foarte bun este ┼či uleiul de pe┼čte care se g─âse┼čte ├«n farmacii ┼či sub form─â de pastile.

Foarte indicat ├«n anumite perioade de efort intelectual este revitalizantul natural┬á HERCULES care con┼úine : c─âtin─â, polen, miere natural─â, vitaminele A, B1, B5, B6, B9, B12, P, PP, C, D, acid folic, lecitin─â, inozitol ┼či 10 minerale ┼či oligoelemente printre care : mangan, calciu, cupru, fier, siliciu, magneziu, zinc. Acest revitalizant ├«nl─âtur─â stressul, oboseal─â, ├«nt─âre┼čte memoria, ajut─â la vindecarea multori boli ┼či stimuleaz─â ├«n mod deosebit irigarea creierului. Dozele sunt variate intre 2-3 linguri┼úe p├ón─â la 1-2 linguri pe zi dup─â mese. Nu se recomand─â seara ┼či celor ce au diabet.

Fericire

Ardeii iuti : cu cat s├ónt mai iuti cu at├ót mai bine . Substan┼úele aromatice pe care le con┼úin stimuleaz─â hormonul fericirii . Prefera┼úi ardeii ro┼či .

C─âp┼čunile : au gust bun si atenueaz─â stressul , dau un sentiment de confort

spiritual consumaţi circa 150gr pe zi .

Învăţătura

Varza : înlătură nervozitatea , procesul de învăţare decurge fără stress . Se recomanda sub forma de salate din abundenta mai ales in perioada examenelor.

L─âm├óia : ├«mprosp─âteaz─â memoria, spore┼čte capacitatea de memorare. Se recomanda un pahar de suc de l─âm├óie cu miere de albine ├«nainte de teze sau examene .

Afinele : sunt un ideal aliment pentru perioada de studii . Trebuie mâncate de mai multe ori pe zi , pentru a activa irigarea creierului cu sânge . Cele mai indicate sunt fructele proaspete doua trei căni pe zi.

Concentrarea

Ceapa : se recomanda contra oboseli pshice, a surmenajului intelectual . Ceapa sub┼úiaz─â s├óngele, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte compozi┼úia de oxigen a creierului . Recomandat cel pu┼úin o jum─âtate de ceapa pe zi .

Nucile : întăresc nervi.

Ghimbirul : este o planta  rădăcinoasă din care se face un rachiu medicinal . În occident este considerată ca o planta minune, substanţele ce conţin aceasta planta eliberează mintea pentru noi idei . Sângele se subţiază, creierul este oxigenat mai bine

Se recomanda o jum─âtate de r─âd─âcin─â de ghimbir pe zi preg─âtit─â in salata .

Chimenul : poate provoca fulgere de gândire, substanţele conţinute stimulează întreg sistemul nervos al creierului . Cine are nevoie de inspiraţie sa bea constant ceai de chimen . Doua linguriţe zdrobite de chimen se opăresc cu o cana de apa clocotita .

Alte produse

Uleiul de peste : este indicat uleiul de peste in capsule care se poate lua foarte u┼čor, ┼či se g─âse┼čte ├«n Farmacii. Este indicat in perioadele de stress intelectual si ├«naintea examenelor

Soia : este considerata┬á O BOMBA NATURALA DE LECITINA┬á se g─âse┼čte in toate magazinele particulare ar─âbe┼čti .

Zaharul natural : creierul are nevoie de multa glucoza pentru a funcţiona Nu folosiţi zahar industrial, preferaţi zahar din hidranţi de carbon .

Eii..? Sunteti mai destepti deja ?


 
Da ne like pe Facebook




Daca ti-a placut acest articol nu uita sa te abonezi la feedul RSS!

Tags:
0 Comentarii

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Un portal studentesc actualizat! Impartaseste cu studentii tai pe net o multime de poze, filme, informatii, cursuri si experiente inedite. Distreaza-te pe net cu toti colegii de campus sau camin. Creaza un cont si conecteaza-te in noua retea sociala. Gandit pentru studentii din Romania acest website va ofera resurse deosebite in materie de continut precum si optiuni variate in materie de socializare. Incepeti chiar acum, faceti un cont gratuit. Politica de confidentialitate | Termeni si conditii | Student pe net ┬ę 2019 - Toate drepturile rezervate.

sau

Conecta╚Ťi-v─â cu datele de autentificare

sau    

A╚Ťi uitat datele dvs.?

sau

Creeaz─â cont