Ministrul Educatiei a vorbit astazi despre introducerea unui sistem de credite pentru studenti, ca exemplu de politica sociala in invatamantul superior romanesc. Actualul model de finantare a universitatilor “face in asa fel incat banii sa mearga catre studentii care provin din familiile mai instarite”, a spus Remus Pricopie. Acesta a anuntat ca „introducerea unui sistem, de exemplu, de credite pentru studenti ar putea sa balanseze acest decalaj”, precizand ca „cei care provin din medii sociale dezavantajate sau cei care nu reusesc sa isi obtina o slujba imediat dupa facultate nu trebuie sa dea banii inapoi”.
“Cand vorbim de finantare, apare si o componenta sociala: noi am facut un astfel de studiu privind finantarea in invatamantul superior si am constatat ca actualul model de finantare face in asa fel incat banii sa mearga catre studentii care provin din familiile mai instarite, care vin de la liceele cele mai bune, deci practic in zona invatamantului superior politicile sociale sunt destul de reduse”, a declarat ministrul Educatiei, Remus Pricopie, la conferinta organizata de UNICEF pentru lansarea studiului ”Costul Investitiei Insuficiente in Educatie in Romania”.
Pricopie a precizat ca “introducerea unui sistem, de exemplu, de credite pentru studenti ar putea sa balanseze acest decalaj. Eu nu spun sa modificam actualul sistem de finantare in invatamantul superior, dar spun ca trebuie compensat. De ce cu un sistem de credite? Pentru ca sistemul de credite pentru studenti nu reprezinta un sistem de credite clasic, ci reprezinta o combinatie de politici, respectiv cei care provin din medii sociale dezavantajate sau cei care nu reusesc sa isi obtina o slujba imediat dupa facultate nu trebuie sa dea banii inapoi. Rata de recuperare a banilor in sistemele de credite studentesti de regula este de 50%, restul fiind asociate diferitelor politici”.