Gestioneaza-ti furia fata de angajati!
Nervii sunt uneori intinsi la maximum la serviciu, insa atunci cand trebuie sa coordonezi o echipa trebuie sa dai dovada de cea mai multa intelepciune, si stapanire de sine (cum ar spune francezii, ramai Zen!). Doar de aceea ai devenit manager, pentru ca cineva a avut incredere in calitatile tale de comunicare cu alti oameni si de gestionare a situatiilor-limita.
Daca iti vine sa ridici tonul si tensiunea ti s-a ridicat atat de mult ca aproape ti-ai schimbat culoarea la fata, este cazul sa respiri adanc, sa-ti tragi sufletul, sa te calmezi si apoi sa pornesti o discutie constructiva. Ca sa faci asta studentpenet iti sugereaza sa treci prin cativa pasi:
1. Examineaza-ti intentiile!
Daca greselile subordonatilor sunt de amploare, probabil vei avea tendinta sa iti versi toti nervii asupra lor insa trebuie sa ai in vedere ca asa nu vei face altceva decat sa agravezi situatia. In fond vrei sa-l faci pe unul dintre ei sa inteleaga unde a gresit insa daca nu i-o spui pe tonul pe care trebuie s-ar putea sa se simta jignit si sa-i pierzi atentia pentru ca pe tot parcursul discutiei se va gandi numai la cum sa-si dea demisia mai repede.
2. Alege-ti momentul potrivit!
Asa cum tu astepti sa vezi rezultatele bune intr-un timp cat mai scurt, acelasi lucru trebuie sa oferi si tu. Sa fii prompta si deschisa, sa discuti orice fel de probleme ce apar, atunci cand apar. Relatia cu membrii echipei pe care o coordonezi este la fel de sensibila ca si cea personala. Orice suparare si nemultumire nespusa la timpul potrivit ia amploare si apoi ajungi exact la vorba “faci din tantar armasar”.
3. Fii receptiva si atenta!
Pentru o buna comunicare atunci cand apar conflictele trebuie sa se poarte un dialog si nu un monolog. Asa cum tu crezi ca ai dreptate probabil ca si ei au partea lor de adevar. Ce mai mare greseala pe care ai putea sa o faci este sa dai vina pe toata echipa cand de fapt unul singur este vinovat. De cele mai multe ori cel vinovat nu se va simti vizat, iar musca va fi pe caciula celorlalti care se vor simti de-a dreptul agasati si neapreciati. Vei ajunge sa pierzi oameni buni in stilul asta si sa ramai cu verigile slabe.
4. Tehnica prin invaluire
Cand ai o nemultumire este important sa critici comportamentul, actiunea in sine si nu individul. Daca intr-o discutie aprinsa vei puncta numai defectele si nereusitele atunci conversatia nu va avea in final un rezultat potrivit. Daca in schimb combini lauda (actiuni din trecut care s-au ridicat la nivelul asteptarilor tale) cu nemultumirile si criticile din prezent s-ar putea sa ai un feed-back pozitiv.
In general neintelegerile intr-o echipa apar in momentul in care cineva vrea sa-si demonstreze superioritatea cu forta… din aceasta atitudine nu va iesi niciodata nimic bun. Decat sa fii vorbit pe la spate nu ti-ar conveni mai mult sa poti discuta liber despre orice?