Locul de munca la care aspiram fiecare trebuie sa intruneasca doua caracteristici (sefi cu respect si politicosi), pe langa motivatiile de ordin financiar si profesional…
Exista o multime de ratiuni prin care un angajat se decide sa fie fidel unui anumit job sau in caz contrar, sa il abandoneze. Printre acestea, cantaresc foarte mult simplele cuvinte ale superiorului sau care pot sa il mentina motivat sau nemotivat pe postul respectiv.
Un studiu recent efectuat pe 10.000 de persoane din Statele Unite si 1000 din India, Brazilia, China, Germania si Marea si Marea Britanie releva ca 62% dintre angajatii care au un manager corect si eficient sunt hotarati sa isi pastreze acelasi loc de munca in urmatorii ani comparativ cu doar 17% care ar face acelasi lucru in cazul unui manager ineficient.
Specialistii din domeniul resurselor umane au ajuns la concluzia ca un bun manager joaca un rol critic in evolutia si identificarea angajatului cu valorile companiei si implicit decizia sa de a ramane pe post.
Unde gresesc managerii? Raspunsul este pe cat de simplu, pe atat de greu de obtinut in unele cazuri: totul se rezuma la respect, demnitate si recunoasterea rezultatelor angajatiilor.
Desi politetea si respectul reprezinta o problema generala a societatii romanesti cand ar trebui sa fie conditii sine qua non ale unui trai civilizat, absenta lor in relatia manager-angajat poate conduce la frustrari si amplificarea stresului.
In afara de aceste aspecte, este foarte important ca un manager sa organizeze si sa repartizeze sarcinile in mod corect, sa ofere de fiecare data feedback si sa gaseasca permanent solutii inovative pentru imbunatatirea performantelor.
Toti vrem sa lucram cu cei mai buni, nu?