mancare alimente dieta sanatate

Afla acum care sunt greselile din alimentatia ta zilnica!

Pe timp de vara, este interzis sa iei suplimente de calciu. Si asta pentru ca soarele afecteaza modul in care acest mineral este asimilat. Prea mult calciu pe timp de vara poate duce la asimilarea calciului in moduri si in locuri nepotrivite, din cauza vitaminei D3.

99% din calciu se gaseste in oase

Calciul este un aliment foarte important pentru dezvoltarea si functionarea corecta a organismului. Dintre toate rolurile pe care acest mineral le joaca, cel mai important este acela de construire a masei osoase. 99% din cantitatea de calciu se afla in oase, iar restul de 1% intra in compozitia sangelui si indeplineste alte roluri importante in functionarea corecta a organismului tau.

De cat calciu ai nevoie

Doza zilnica de calciu variaza in functie de varsta, sex si gradul de activitate fizica. Astfel, pentru o femeie peste 18 ani, cu activitate fizica moderata, este recomandat un aport zilnic de cel putin 1000 miligrame de calciu pe zi.

Greseli in alimentatia zilnica

Dietele, mai ales cele hipocalorice

Dietele stricte sunt principalul inamic al calciului, mai ales pentru ca cele mai multe regimuri alimentare restrictive si hipocalorice interzic sursele de calciu (in special lactatele). In cazul in care esti adepta unei astfel de diete, incearca sa incluzi in meniul zilnic lactate slabe, care au aceeasi cantitate de calciu ca si cele integrale.

Cafea si cacao

O alta mare greseala in alimentatia zilnica este combinarea laptelui sau a lactatelor cu alimente care impiedica asimilarea corecta a calciului. Printre aceste alimente de numara cacao si cafeaua. Ceilalti dusmani de temut ai calciului sunt bauturile racoritoare, mai ales cele care contin cofeina.

Fast-food, E-uri si conservanti

Evita si alimentele pline de E-uri si conservanti. Ciocolata, snacks-urile, alimentele junk-food si fast-food sunt interzise daca ai lipsa de calciu si sunt printre cele mai periculoase alegeri culinare, mai ales pe timp de vara, cand iti este interzis sa iei suplimente ce contin calciu.

Sport pentru oase puternice

Un aspect extrem de important si pe care tindem sa il uitam sau sa il trecem pe planul doi este activitatea fizica. Sportul si exercitiile fizice regulate te ajuta sa asimilezi calciul. Degeaba iei suplimente si ai grija ce mananci, daca muschii ce sustin oasele nu sunt fermi.

Ce spun specialistii

Specialistii in nutritie sunt de parere ca cea mai buna sursa de calciu sunt lactatele, care nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic. Daca ai intoleranta la lactoza si nu poti consuma lapte dulce, alege lactatele fermentate: iaurt, sana, kefir, branzeturi slabe. In plus, lactatele fermentate au si proprietatea ca te ajuta sa asimilezi mai usor calciul decat laptele dulce. Un pahar de iaurt seara va tine la distanta osteoporoza si problemele de demineralizare a oaselor. Este important sa il consumi seara, pentru ca se va asimila mai usor. Din iaurt poti asimila pana la 50% din calciu, pe cand din lapte doar 30-38%.

Magneziu si B6

Pentru o asimilare mai buna a calciului, specialistii spun ca in organism trebuie sa existe o cantitate potrivita de magneziu. Ca sa ai magneziu, trebuie sa consumi si vitamina B6. Aportul de magneziu prin suplimente alimentare nu este interzis pe timp de vara, asa ca poti alege suplimentele care contin 300mg de magneziu si 5mg de B6. Nu trebuie sa depasesti doza de magneziu, insa o cantitate mai mare de vitamina B6 nu iti dauneaza (excesul de vitamine B se elimina prin urina).

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Un portal studentesc actualizat! Impartaseste cu studentii tai pe net o multime de poze, filme, informatii, cursuri si experiente inedite. Distreaza-te pe net cu toti colegii de campus sau camin. Creaza un cont si conecteaza-te in noua retea sociala. Gandit pentru studentii din Romania acest website va ofera resurse deosebite in materie de continut precum si optiuni variate in materie de socializare. Incepeti chiar acum, faceti un cont gratuit.

Politica de confidentialitate | Termeni si conditii | Student pe net © 2023 - Toate drepturile rezervate.
sau

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Creează cont